Odpowiedni trening kluczem do płaskiego brzucha

„Brzuszki” to najpopularniejsze ćwiczenie, od którego zaczynamy pracę nad zgrabnym i płaskim brzuchem. Wydaje się ono proste, jednak zdecydowana większość z nas popełnia podstawowe błędy podczas jego wykonywania. Warto zapoznać się z najważniejszymi zasadami „brzuszków”, aby nasz trening nie poszedł na marne i przyniósł oczekiwane rezultaty.

Znane przez nas wszystkich „brzuszki” są niezwykle skutecznym ćwiczeniem angażującym praktycznie wszystkie mięśnie znajdujące się w obrębie talii. Jednakże, aby były one wykonywanie bezpiecznie i efektywnie należy zadbać o poprawność postawy oraz ruchów podczas ćwiczenia. Kluczowa jest prawidłowa technika wykonywania skłonów. Istotne jest również ułożenie stóp, rąk oraz tułowia, a także poprawne oddychanie i praca mięśni.

Zacznijmy od ułożenia stóp. Jest ono bardzo ważnym elementem. Jeśli chcemy wyłączyć mięśnie biodrowo-lędźwiowe z wykonywanego ruchu powinniśmy postawić stopy na podłodze i wciskać je mocno w dół. To pozwala nam na eliminację pracy mięśni biodrowo-lędźwiowych, która nie jest wskazana podczas wykonywania „brzuszków”. Taka technika przekłada się na większy udział mięśni brzucha, a co za tym idzie na lepszą efektywność wykonywanego ćwiczenia.

Teraz czas na pracę nóg. W czasie wykonywania skłonów tułowia mięśnie znajdujące się w obrębie nóg nie mogą wspomagać pracy mięśni brzucha. Warto zwrócić uwagę, czy przypadkiem nie napinamy ud lub pośladków w momencie wykonywania „brzuszka”. Nie należy wykonywać ćwiczenia z zablokowanymi o drabinki lub trzymanymi przez trenera stopami. Zablokowanie stóp prowadzi do tego, że w największym stopniu zaangażowane są mięśnie biodrowo-lędźwiowe, a nie jak powinno być, mięśnie brzucha.

Ułożenie głowy to kolejny, istotny element. Największą wagę powinniśmy przywiązać do odcinka szyjnego kręgosłupa. Kluczowe jest jego prawidłowe ułożenie. Zapobiegnie to złej technice oraz niepotrzebnemu obciążeniu karku. Szyja i głowa w całym zakresie ruchu powinny stanowić przedłużenie tułowia. Wzrok należy skierować w górę, nie przed siebie. Takie postępowanie pozwoli uniknąć uszkodzenia odcinka szyjnego kręgosłupa oraz mięśni, które zlokalizowane są w obrębie szyi.

W czasie ćwiczeń, poruszając się czy nawet stojąc należy zachować lordozę lędźwiową. Jednak sytuacja wygląda inaczej w przypadku wykonywania „brzuszków”. Podczas tych ćwiczeń plecy w odcinku lędźwiowym powinny być wgięte w łuk i „przyklejone” do ziemi. Tylko takie postępowanie pozwoli nam efektywnie wykonywać ćwiczenie, bez zbędnych obciążeń poszczególnych partii mięśni. W czasie wykonywania ćwiczeń na mięsnie brzucha oraz inne partie ciała niezwykle istotne jest prawidłowe oddychanie. Podczas skurczu mięśni brzucha, czyli unoszenia tułowia, należy zrobić wydech. Wskazane jest, by powietrze wypuszczać ustami. Wdech wykonujemy w czasie opuszczania tułowia. W czasie robienia skłonów tułowia w przód nie wolno wstrzymywać powietrza.

A tu przykładowy instruktarz ja prawidłowo wykonywać brzuszki. Zwróćcie uwagę na ułożenie stóp, nóg oraz tułowia i właściwą pracę oddechem. Enjoy!

Nie zapomnijcie o interwałach, które pomagają spalać tłuszcz. Każdy trening rozpoczynajcie rozgrzewką. I weźcie pod uwagę, że ciało potrzebuje regeneracji. Nie przeciążajcie się, zwłaszcza jeśli jesteście na początku drogi. Liczba powtórzeń oraz intensywność treningu w dużej mierze zależą od waszych możliwości oraz efektów, które pragniecie osiągnąć.

Zobaczcie jak prawidłowo wykonać przykładowy trening interwałowy na bieżni.

Ranking tabletek

Sprawdź aktualne zestawienie najpopularniejszych i najskuteczniejszych tabletek odchudzających dostępnych na polskim rynku!

zobacz ranking


zdrowa dieta dietmap

Porady

Brazylijska jagoda Acai - przełom w walce z nadwagą?

Opis działania i właściwości jagody Acai - owoca coraz częściej wykorzystywanego do walki z nadmiarem zbędnych kilogramów.

Zanim zaczniemy odchudzanie

Artykuł dla wszystkich rozpoczynających przygodę z odchudzaniem. Kilka praktycznych porad jak nie popełnić błędów już na początku walki z otyłością.

Skuteczna walka z otyłością

Tekst prezentujący podstawowe zasady i techniki polecane przez lekarzy i dietetykówi osobom starającym się zrzucić zbędne kilogramy.

Wymówki podczas odchudzania

Artykuł opisujący najczęstrze wymówki stosowane podczas kuracji odchudzających. Informuje na co zwracać szczególna uwagę i jakich zachowań się wystrzegać.

Porady NIEskutecznego działania

Artykuł opisujący powrzechne mity dotyczące zasad odchudzania. Dowiemy się z niego których znalezionych informacji nie powinnyśmy brać do serca podczas kuracji odchudzającej.