Skuteczna walka z otyłością

W dzisiejszych czasach otyłość dotyka coraz większą grupę osób. Na szczęście rośnie również świadomość ludzi borykających się z problemem nadmiaru kilogramów. Wielu z nich zdaje sobie sprawę z potrzeby odchudzania. Niestety niejednokrotnie nie wiedzą jak się za to zabrać. Zastanawiają się czy zastosować stare, znane sposoby redukcji tkanki tłuszczowej, czy może nową, popularną ostatnio dietę. Dodatkowo część z nich boi się, że nie uda im się wytrwać w swoich postanowieniach i wszystkie podjęte działania pójdą na marne. Poniżej pragnę zaprezentować zbiór przydatnych porad które mogą pomóc i przyczynić się do ostatecznego sukcesu odchudzania.

Nie ma cudów w odchudzaniu

szybkie odchudzanie

W prasie i telewizji często spotykamy się z metodami odchudzającymi, które pomogą nam zrzucić nawet do 20 kilogramów w ciągu 2-3 tygodni. Nie dajmy się zwieść. Niestety do dzisiaj naukowcy nie wymyślili jeszcze diety cud, która dawałaby takie efekty w tak krótkim czasie. Oczywiście istnieją skuteczne tabletki, które pomagają i znacząco przyspieszają proces odchudzania. Pamiętajmy jednak, że aby osiągnąć zadowalające efekty potrzebny jest czas, odpowiednio dobrany plan żywieniowy, ruch i dobrze dopasowany preparat odchudzający. Ważną kwestią w tym wypadku jest zdrowie. Zbyt drastyczne spadki wagi w krótkim czasie mogą powodować skutki uboczne takie jak spowolnienie metabolizmu, obniżenie nastroju oraz pogorszenie ogólnego stanu zdrowia.

Najważniejszy jest cel!

Pamiętajmy że w odchudzaniu jest jak w życiu – aby osiągnąć ostateczny sukces potrzebujemy jasno sprecyzowanego i określonego celu. Powinien on być zarówno ambitny jak i realny do wykonania. Zacznij od określenia jak chcesz ostatecznie wyglądać, a następnie podziel swój plan na poszczególne etapy. Dodatkowo przydatne mogą być w tym wypadku cele pomocnicze. Przykładem może być bieganie. Jeżeli postanowiłeś że będziesz biegać, zaplanuj sobie, że za pół roku wystartujesz w półmaratonie. Tak określony cel na pewno pomoże Ci w motywacji za każdym razem kiedy nie będzie Ci się chciało ubierać butów do biegania. Pamiętajmy że w naturze ludzkiej leży walka z wyzwaniami. Dobrym pomysłem będzie zatem przypominanie sobie o wyzwaniach czekających na realizację, każdego dnia zaraz po przebudzeniu. Podsumowując, odpowiednio dobrany cel z pewnością przyczyni się do ostatecznego sukcesu naszego odchudzania i osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Niewątpliwie wzmocni naszą motywację powodując, że podjęte przez nas aktywności będą zdecydowanie bardziej efektywne.

Realizujmy metodę małych kroków

Ważnym elementem skutecznego odchudzania jest technika podejmowanych przez nas czynności. Pamiętajmy, aby nie wprowadzać od razu bardzo drastycznych i skrajnych zmian do naszego życia. Sytuacja taka może bowiem doprowadzić do stanu w którym szybko dopadnie nas uczucie zniechęcenia i brak wiary w ostateczny sukces. Zdecydowanie lepszym pomysłem będzie w tym wypadku zastosowanie techniki małych kroków. Jeżeli twoje dotychczasowe życie było całkowicie pozbawione aktywności ruchowej, nie zakładaj od razu 3 godzinnych treningów 6 razy w tygodniu. Ustal raczej 2-3 lekkie treningi, a ich intensywność i czas zwiększaj stopniowo. Jeżeli twój dotychczasowy plan żywieniowy opierał się wyłącznie na jedzeniu typu fast-food i słodzonych napojach gazowanych, nie wprowadzaj do swojego menu samych kiełków i liści sałaty. Zacznij od drobnych zmian, rezygnując na przykład z produktów wysoko przetworzonych na te przygotowywane w domu. Oczywiście nie można stać w miejscu. Ważne jest aby konsekwentnie podnosić poprzeczkę, regularnie zwiększając intensywność treningów i zacieśniając plan żywieniowy. Dzięki temu zarówno twoja dieta jak i twój trening z dnia na dzień będą stawały się coraz lepsze. Stopniowe, ale konsekwentne zwiększanie stawianych przed sobą wyzwań sprawi, że na końcu drogi z pewnością będziemy się mógli pochwalić całkowitym sukcesem odchudzania.

Regularnie sprawdzaj efekty swojej pracy

dobre tabletki na odchudzanie

Ważnym aspektem motywującym podczas kuracji odchudzającej jest świadomość, że realizowane przez nas działania faktycznie przynoszą oczekiwane efekty. Aby ją osiągnąć powinniśmy regularnie wykonywać pomiary swojego ciała i wagi. Jak wiadomo najpopularniejszym sposobem „kontroli efektów” jest korzystanie ze zwykłej wagi łazienkowej. Dodatkowo, ważenie powinniśmy uzupełnić pomiarami newralgicznych części naszego ciała. Chodzi tu o pomiar obwodu klatki piersiowej, talii, ud oraz ramion. Ponadto skuteczna może okazać się regularna ocena optyczna przed lustrem oraz znany przez wszystkich test „ubraniowy”. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że często możemy się spotkać z sytuacją, w której pomimo braku jednoznacznych wyników na wadze, tak naprawdę chudniemy. Wynika to z przyrostu naszej tkanki mięśniowej. Sytuację taką określa się jako rekompozycję sylwetki. Najprostszym sposobem ustalenia czy mamy do czynienia z rekompozycją sylwetki jest użycie miarki krawieckiej. Zmniejszenie obwodu talii przy jednoczesnym braku zmian wartości na wadze, jednoznacznie wskazuje, że udało nam się zamienić zbędną tkankę tłuszczową w pożądaną tkankę mięśniową.

Potęga szczegółów

Ważnym aspektem odchudzania, często pomijanym przez dietetyków i specjalistów od spraw żywienia jest odpowiedni stosunek do szczegółów. Istnieje wiele z pozoru nieistotnych rzeczy, które w ostatecznym rozrachunku mogą decydować o powodzeniu naszego odchudzania. Jako przykład może posłużyć smak spożywanych posiłków podczas kuracji odchudzającej. Jeżeli potrawy będą niesmaczne, istnieje duże ryzyko, że osoba na diecie prędzej czy później złamie się zamawiając pizzę lub hamburgera. Dodatkowo, jeżeli realizowana dieta będzie zbyt monotonna, odchudzający może doświadczyć niedoborów pokarmowych, skutkujących kiepską kondycją psychofizyczną. Przykładów tego typu jest wiele. Warto się nimi zainteresować, ponieważ jak mawia stare polskie porzekadło – „diabeł tkwi w szczegółach”.

Zacznij od zaraz

Osoby naprawdę chcące pozbyć się nadmiaru tłuszczu ze swojego ciała powinny uświadomić sobie jedną bardzo istotną kwestię. Odchudzania nie można odkładać! Jeżeli marzymy o pięknej sylwetce rozpocznijmy naszą kurację już teraz. Oczywiście nie musimy z minuty na minutę przestać jeść i od razu godzinami biegać w około bloku. Kurację warto rozpocząć od zaznajomienia się podstawowymi zasadami zdrowego żywienia. Dodatkowo przydatne może okazać się poznanie rynku suplementów i dobranie odpowiednich tabletek odchudzających, które skutecznie wspomogą nas w walce z otyłością. Jeżeli naprawdę zależy Ci na zdrowym, pięknym ciele, zacznij planować swoje odchudzanie już teraz.

Ranking tabletek

Sprawdź aktualne zestawienie najpopularniejszych i najskuteczniejszych tabletek odchudzających dostępnych na polskim rynku!

zobacz ranking


zdrowa dieta dietmap

Porady

Brazylijska jagoda Acai - przełom w walce z nadwagą?

Opis działania i właściwości jagody Acai - owoca coraz częściej wykorzystywanego do walki z nadmiarem zbędnych kilogramów.

Zanim zaczniemy odchudzanie

Artykuł dla wszystkich rozpoczynających przygodę z odchudzaniem. Kilka praktycznych porad jak nie popełnić błędów już na początku walki z otyłością.

Skuteczna walka z otyłością

Tekst prezentujący podstawowe zasady i techniki polecane przez lekarzy i dietetykówi osobom starającym się zrzucić zbędne kilogramy.

Wymówki podczas odchudzania

Artykuł opisujący najczęstrze wymówki stosowane podczas kuracji odchudzających. Informuje na co zwracać szczególna uwagę i jakich zachowań się wystrzegać.

Porady NIEskutecznego działania

Artykuł opisujący powrzechne mity dotyczące zasad odchudzania. Dowiemy się z niego których znalezionych informacji nie powinnyśmy brać do serca podczas kuracji odchudzającej.