Dopasuj dietę do siebie!

shutterstock_82819933-1024x628-minDiet dostępnych w sieci są dziesiątki tysięcy. Jak spośród nich wybrać tę najodpowiedniejszą? Która przyniesie pożądane rezultaty? Odpowiedź wydaje się prosta – ta najpopularniejsza. I właśnie takie myślenie sprawia, że decydujemy się na odchudzanie niewłaściwa metodą. Zatem jak dopasować dietę, aby chudnąć zdrowo i skutecznie?

Po pierwsze zapytaj siebie: dlaczego nie mogę schudnąć? Odpowiedź na to pytanie pozwoli ci zdiagnozować swój najważniejszy problem. Czy są nim słodycze? A może nieregularne jedzenie lub zbyt mało ruchu? Dowiedzenie się o sobie jak najwięcej może pomóc ci osiągnąć sukces.

Jeśli słabością, która niweczy twoje plany jest podjadanie – skłaniaj się do wyboru diety bardziej urozmaiconej, której menu opiera się na niełączeniu pokarmów (np. dieta Montigniaca) . Nieodpowiednie będą diety restrykcyjne (np. kopenhaska), które zakładają bardzo mało, niskokalorycznych posiłków. Zrezygnuj także z diet oczyszczających polegających na piciu soków, wody, jedzeniu tylko warzyw lub owoców. Szybko zniechęcisz się do nich i zaprzepaścisz swoje nadzieje na szczupłą sylwetkę.

Limit kalorii

Jeśli jesteś wielbicielką słodyczy wybierz dietę 1000 kcal, w której będziesz mogła jeść suszone owoce, orzechy i owocowe chipsy. Warunkiem najważniejszym będzie nieprzekroczenie dziennego limitu kalorii. Dobrym sposobem odchudzania będzie także dieta zbilansowana zezwalająca na jeden dzień z odstępstwem od odchudzania. Wtedy możesz pokusić się o zjedzenie swojego ulubionego deseru (oczywiście w umiarkowanej ilości),bieg w odchudzaniu który warto potraktować jako nagrodę za 6 dniowe wysiłki. Pamiętaj, aby poprzestać na jednym dniu jednej porcji. Jeśli odpuścisz dietę i pofolgujesz cały dzień, twoje poprzednie staranie mogą okazać się daremne.

Jeśli lubisz dużo jeść zastanów się na dietą ze zwiększonym udziałem białka. Proteiny to najmniej kaloryczny składnik diety, zatem chude mięso czy beztłuszczowy nabiał mogą okazać się dla ciebie ratunkiem. W dietach białkowych nie chodzi o liczbę kalorii, ale o mechanizm ich spalania. Jedząc proteiny organizm zmuszony jest do większego wysiłku, który musi włożyć w ich strawienie, a tym samym do zwiększonego wydatku energetycznego. Pamiętaj, ze ta dieta jest bardzo monotonna i może okazać się niebezpieczna. Przed jej wdrożeniem koniecznie skonsultuj się ze specjalistą.

Jeśli nie lubisz się ruszać…to żadna dieta ci nie pomoże. Aktywność fizyczna bowiem jest nieodłącznym elementem skutecznego odchudzania i kształtowania sylwetki. Bez względu na dietę (zbilansowana, 100 kcal, wegetariańska) sport to podstawa. Dieta cud? Cudów nie ma…

2 komentarze

  1. mariola

    Jestem ciągle na różnych dietach i efekty tej diety są opłakane.im bardziej dieta tym większe tycie.nie mam pojęcia co robić.

Dodaj Komentarz