Dieta zbilansowana

Dieta zbilansowana
Oceń post

Zbilansowana dieta to najbardziej racjonalny sposób odżywiana się, który powinien towarzyszyć nam przez całe życie. Dlatego musi być dopasowany indywidualnie do wieku, płci, wago i wzrostu. Jadłospis powinien być na tle różnorodny, aby zapewnił odpowiednią podaż wszystkich składników odżywczych, witamin i pierwiastków.

Plan diety zbilansowanej opiera się na kilku prostych zasadach. Przede wszystkim jadłospis dostarcza odpowiednią ilość kilokalorii niezbędnych do zachowania równowagi w organizmie oraz optymalną ilość składników odżywczych potrzebnych do rozwoju i funkcjonowania wszystkich organów wewnętrznych. Dieta zbilansowana zalecana jest zdrowym osobom, które pragną schudnąć lub utrzymać swoją masę ciała oraz tym pragnącym przytyć.

Najważniejszymi zasadami zbilansowanej diety są:

  • zbilansowana dieta (1)Regularność jedzenia, zaleca się spożywanie 4 lub 5 niewielkich posiłków dziennie. To zapewni optymalne odżywienie wszystkich narządów i tkanek w organizmie, pozwoli sprawnie funkcjonować naszemu mózgowi oraz efektywnie wykonywać pracę.
  • Właściwe komponowanie menu. Jadłospis powinien składać się ze śniadania, przekąski, obiadu, podwieczorku i lekkiej kolacji. Najważniejsze jest zachowanie odpowiednich odstępów pomiędzy posiłkami i unikanie podjadania między nimi.
  • Różnorodność potraw w jadłospisie, czyli sięganie produkty ze wszystkich grup produktów spożywczych. W naszym codziennym menu powinny znaleźć się: pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa, owoce, nabiał, jaja, ryby, mięsa, tłuszcze roślinne, orzechy, nasiona, kiełki oraz rośliny strączkowe. Tylko w ten sposób dostarczymy wartościowego białka, niezbędnych aminokwasów, węglowodanów, błonnika pokarmowego, cennych kwasów tłuszczowych, witamin i składników mineralnych.
  • Odpowiednie nawadnianie organizmu, głównie wodą. Powinniśmy wypijać minimum 1,5 litra mineralnej wody na dobę.
  • Eliminowanie z diety produktów dostarczających jedynie pustych kalorii oraz wysoko przetworzonych. Do tej grupy zaliczają się; słodycze, alkohol, słodkie napoje, słone przekąski, gotowa żywność, produkty w proszku lub wysoko przetworzone.

zbilansowana dieta (2)Bilansowanie swojej codziennej diety to ważny element prawidłowego żywienia. Regularne jedzenie, odpowiedni dobór produktów i eliminowanie niezdrowej żywności to kluczowe elementy służące zachowaniu zdrowia. Właściwe odżywianie zapewnia nie tylko świetny wygląd i szczupłą sylwetkę, to przede wszystkim profilaktyka chorób. Odpowiednie spożycie witamin i składników mineralnych to nie odłączy element dbania o siebie i o lepszą jakość życia. Wcielając w życie powyższe zasady zapewniamy sobie zdrowie i świetną formę.

 

Sprawdź dopasowaną do Ciebie zbilansowaną dietę Dietmap

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*