dieta-south-beach-min

Dieta South Beach

Dieta South Beach, plan żywieniowy plaż południowych za oceanem znany jest od wielu lat. Lansowany przez gwiazdy, przybył także i do nas. To jedna z lepszych metod odchudzania, która zyskała wielu zwolenników. Dlaczego?

Dieta została opracowana przez kardiologa dr Artura Agatston’a. Twórcy przyświecał istotny cel, podczas planowania strategii żywieniowej – poprawa parametrów krwi za pomocą diety. Modyfikując jadłospis lekarz stawiał przede wszystkim na zalecenia przydatne tym, którzy pragną zdrowo się odżywiać i chcą uniknąć poważnych chorób sercowo-naczyniowych. Najważniejszą zasadą diety plaż południowych jest spożywanie produktów o niskim indeksie glikemicznym.

dieta south beach Dieta opiera się na menu eliminacyjnym. Z jadłospisu wyklucza się złe węglowodany (cukry proste), czyli te charakteryzujące się wysokim indeksem glikemicznym. Zaliczamy do nich: przetworzone zboża, biały, ryż, białą mąkę, białe pieczywo, słodycze, słodkie napoje i alkohol. Produkty, które dostarczają węglowodanów prostych ulegają szybkiemu strawieniu i gwałtownie podbijają poziom cukru we krwi. Po takim skoku następuje szybki spadek, co sprawia że stajemy się głodni. Eliminując te produkty i zastępując je dobrymi węglowodanami (cukrami złożonymi), opóźniamy moment, w którym pojawi się głód, co zapobiega podjadaniu i pomaga walczyć z nadmierną masą ciała. Oprócz wykluczenia węglowodanów prostych, z menu eliminuje się również źródła tłuszczów nasyconych, które znajdują się w produktach pochodzenia zwierzęcego.

Plan żywieniowy został podzielony na 3 fazy, z których każda ma inny cel. Pierwsza faza przygotowuje organizm na dietę i uniezależnia go od insuliny. Czas trwania to na ogół 2 tygodnie. Prognozowany spadek wagi kształtuje się na poziom 4-6 kilogramów. W tej fazie dozwolone są: chude mięso, ryby, jaja, rośliny strączkowe, oliwa z oliwek, białe sery, grzyby, serek tofu, wybrane warzywa. Druga faza jest etapem przejściowym, w którym stopniowo do menu wprowadza się dobre węglowodany. Czas trwania ustalamy sami, zależy on od tego ile chcemy schudnąć. Do produktów dozwolonych dochodzą niełuskane kasze, razowe pieczywo i brązowy ryż. Trzecia faza to zalecenia żywieniowe obowiązujące całe życie. Na tym etapie dozwolone są niemalże wszystkie produkty, ważne jest jedynie, aby starać się nie spożywać zbyt często produktów o wysokim IG

wspólne gotowanieNajważniejszymi zasadami są:

  • Wyeliminowanie z jadłospisu źródeł węglowodanów prostych (białego pieczywa, makaronów, przetworzonej żywności, słodkich napojów, alkoholu oraz słodyczy).
  • Zastąpienie węglowodanów prostych złożonymi (warzywami, kaszami, brązowym ryżem, nasion roślin strączkowych).
  • Opieranie żywienie o produktay o niskim indeksie glikemicznym (IG).

Dieta South Beach jest dietą urozmaiconą, nie dietą restrykcyjna. Podczas jej stosowania nie musimy drastycznie znacznie obniżać wartości energetycznej jadłospisu. W związku z tym dieta ta nie powoduje spektakularnych i szybkich spadków wagi. Niemniej, odchudzanie tą metodą jest skutecznie i zdrowe. Dieta South Beach polecana jest wszystkim tym, którzy chcą się zdrowo odżywiać i nie przybierać na wadze.

 

Sprawdź dopasowaną do Ciebie odchudzającą dietę Dietmap

Jeden komentarz

  1. Neska

    Co by nie mówić, tekst dobrze napisany i co ważne na temat,
    konkretnie.

Dodaj Komentarz