Jak odchudzić brzuch

Jeśli spędzasz dużo czasu na siłowni ćwicząc mięśnie brzuch z pewnością obserwujesz dookoła siebie wiele osób wykonujących podobne zastawy ćwiczeń. Z zazdrością patrzysz na umięśniony i wyrzeźbiony brzuch dziewczyny ćwiczącej tuz obok. Postanawiasz dać z siebie wszystko o katujesz się wieloma seriami, dziesiątakami powtórzeń, a tu ciągle nic. Jakie kroki podjąć, aby być bliżej upragnionego celu?

Spalanie tłuszczu na pierwszym miejscu

Pierwszą, podstawową zasadą w trenowaniu smukłej sylwetki, a zwłaszcza mięśni brzucha jest trening umożliwiający spalanie tkanki tłuszczowej. Jeśli wykonujemy jedynie ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha czy pośladków i ud nie oczekujmy spektakularnych efektów. Jeśli pragniesz zachwycać płaskim brzuchem włącz do swojego codziennego zestawu ćwiczeń aktywności pozwalające na efektywną redukcję zbędnego tłuszczu. Idealny jest wysiłek aerobowy (tzw. cardio) czyli bieganie i wszelkie marszobiegi, pływanie, jazda rolkach. Wykonywanie ćwiczeń cardio pozwala na szybką i skuteczną redukcję masy ciała, spowodowaną spalaniem nagromadzonej tkanki tłuszczowej. W połączeniu ze specjalnym zestawem ćwiczeń kształtującym mięsnie brzucha i grzbietu pozwoli cieszyć się widocznymi efektami wielu godzin spędzonych na siłowni.

Jak ćwiczyć brzuch?

Na ładny wygląd brzucha trzeba zapracować. Oprócz ćwiczeń umożliwiających podniesienie metabolizmu i spalanie tkanki tłuszczowej za każdym razem należy wykonywać serię powtórzeń na następujące mięśnie brzucha: prosty, skośny (wewnętrzny i zewnętrzny) oraz poprzeczny brzucha. Warto pamiętać także o regularnym ćwiczeniu mięśnia czworobocznego lędźwi oraz prostownika grzbietu.

Klasyczne brzuszki: połóż się na. Stopy oprzyj na podłodze, nogi miej ugięte w kolanach. Dłonie spleć za głową, łokcie szeroko rozstaw. Spinaj brzuch, przyciągając górną część tułowia. Nie przyciągaj brody do klatki piersiowej, patrz przed siebie. Wracając do pozycji wyjściowej, zadbaj o to, żeby dolny odcinek pleców przylegał do podłogi. Wykonaj kilka serii po 10-15 powtórzeń.

Wymachy nóg: połóż się na plecach. Nogi zegnij w kolanach i unieś na wysokość bioder. Ręce skrzyżuj za głową. Naprzemiennie przybliżaj łokieć do przeciwległego kolana, w tym samym czasie prostuj drugą nogę.

Nożyce poziome: unieś nogi kilka centymetrów nad podłogę, rozszerz je i krzyżuj.

Brzuch kształtujemy również w kuchni

Dbając o ruch i kondycję fizyczną nie sposób zapomnieć o diecie. Odgrywa ona istotną rolę w procesie kształtowania naszej sylwetki. Opieranie swojej diety o zbilansowane, niskokaloryczne posiłki dostarczające pełnowartościowego biała, tłuszczów roślinnych oraz węglowodanów złożonych i błonnika pozwoli szybciej osiągnąć efekty i dłużej cieszyć się płaskim brzuchem.

  • • Wyeliminuj ze swojej diety źródła cukrów prostych, zwłaszcza te znajdujące się w słodkich napojach, alkoholach (piwie), sokach z kartonów, słodyczach i ciastkach czy batonach. Warto zastąpić je świeżymi owocami, koktajlami na bazie chudych przetworów mlecznych oraz świeżymi sokami owocowo-warzywnymi.
  • • Źródłem tłuszczów w twojej diecie powinny być oleje roślinne, ryby morsie, orzechy, migdały, siemię lniane, nasiona i pestki dyni czy słonecznika.
  • • W celu ograniczenia spożycia tłuszczów zwierzęcych wybieraj chude mięsa, drób bez skóry, polędwicę, schab, wędliny drobiowe, ryby oraz chude mleko i przetwory: sery twarogowe, naturalne jogurty, kefiry czy maślanki.
  • • Nie zapomnij o spożywaniu pełnoziarnistych produktów zbożowych (pieczywa, kasz, makaronów i ryżu), świeżych i surowych warzyw oraz nasion roślin strączkowych. To dodatkowo idealne źródła błonnika pokarmowego wspomagającego odchudzanie, stabilizującego poziom cukru we krwi, zmniejszającego wchłanianie cholesterolu a także sprzyjającemu redukcji tkanki tłuszczowej z okolic brzucha.

Jeśli pragniesz pozbyć się wystającego brzucha, postaw sobie cele możliwe do spełnienia. Zmień styl życia, a zwłaszcza dietę. Same brzuszki nie wystarczą. W walce z tkanką tłuszczową w obrębie talii należy działać kompleksowo: dietą, treningiem cardio i specjalnymi ćwiczeniami na wybrane partie ciała.

Ranking tabletek

Sprawdź aktualne zestawienie najpopularniejszych i najskuteczniejszych tabletek odchudzających dostępnych na polskim rynku!

zobacz ranking


zdrowa dieta dietmap

Porady

Brazylijska jagoda Acai - przełom w walce z nadwagą?

Opis działania i właściwości jagody Acai - owoca coraz częściej wykorzystywanego do walki z nadmiarem zbędnych kilogramów.

Zanim zaczniemy odchudzanie

Artykuł dla wszystkich rozpoczynających przygodę z odchudzaniem. Kilka praktycznych porad jak nie popełnić błędów już na początku walki z otyłością.

Skuteczna walka z otyłością

Tekst prezentujący podstawowe zasady i techniki polecane przez lekarzy i dietetykówi osobom starającym się zrzucić zbędne kilogramy.

Wymówki podczas odchudzania

Artykuł opisujący najczęstrze wymówki stosowane podczas kuracji odchudzających. Informuje na co zwracać szczególna uwagę i jakich zachowań się wystrzegać.

Porady NIEskutecznego działania

Artykuł opisujący powrzechne mity dotyczące zasad odchudzania. Dowiemy się z niego których znalezionych informacji nie powinnyśmy brać do serca podczas kuracji odchudzającej.